مدیرعامل شتاب‌دهنده صدر فردا در دانشگاه تربیت مدرس؛ در همکاری با دانشگاه بدنبال ایجاد خلق ارزش هستیم

 

دوازدهمین همایش دانشگاه تربیت مدرس به مناسبت سوم خرداد «سالروز آزادسازی خرمشهر» با حمایت شتاب‌دهنده دانش بنیان صدر فردا با رویکرد ایجاد تحول در نظام آموزشی و تحصیلات تکمیلی و افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت در سالن مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شتاب‌دهنده صدر فردا؛ هادی کمالی مدیرعامل شتاب‌دهنده صدر فردا در همایش دانشگاه تربیت مدرس که به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر برگزار شده بود، در جمع اساتید، اعضای هیات علمی، دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه عنوان کرد: شتاب‌دهنده صدر فردا پلتفرم نوآوری  هلدینگ سرمایه گذاری صدر تامین است. تاصیکو، هلدینگ تخصصی در حوزه معدن و صنایع معدنی یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است که سال گذشته سودی بالغ بر 4.5 همت برای شستا ایجاد کرد.

وی در ادامه به زمینه فعالیت تاصیکو در سه زمینه فلزی، معدنی و حفاری و اکتشاف اشاره کرد و گفت: هلدینگ صدر تامین متشکل از 16 شرکت در حوزه معدن وصنایع معدنی است که سبد متنوعی از اکتشاف و حفاری، استخراج، بهره برداری، تولید فولاد و صادرات محصولات نهایی را در ساختار خود دارد. تا سال 98، تقریبا هیچ فعالیت نوآوری یا فناوری در این شرکت‌ها شکل نگرفته بود و بحث نوآروی و بهینه سازی در شرکت‌‎های تابعه تاصیکو مورد غفلت واقع شده بود. سال 98 ایده تاسیس شتاب‌دهنده صدر فردا با ماموریت توسعه کسب و کارهای دانش بنیان در حوزه معدن، صنایع معدنی و مواد پیشرفته مطرح شد و این شتاب‌دهنده به عنوان پلتفرم نوآوری صدر تامین کار خود را از مرداد 99آغاز کرد.

مدیرعامل شتا‌ب‌دهنده صدر فردا افزود: صدر فردا به دنبال ایده‌های نوآورانه ای است که پتانسیل تبدیل شدن به کسب و کارهای نو و دانش بنیان را دارد. از تک تک عزیزانی که دارای ایده در بخش معدن، صنایع معدنی و مواد پیشرفته هستند و ایده‌شان پتانسیل تبدیل شدن به کسب و کاری نوین حتی در مقیاس کوچک را داشته باشد، می‌خواهیم ایده‌ها و طرح‌هایتان را برای صدر فردا ارسال کنید تا بتوانیم در یک همکاری مشترک، خلق ارزش ایجاد کنیم.

کمالی در ادامه به یکی دیگر از ماموریت‌های صدر فردا اشاره کرد و گفت: پاسخ به نیازهای فناورانه شرکت های تابعه هلدینگ صدر تامین از ماموریت‌های اصلی شتاب‌دهنده است که در حال حاضر در شرکت های زیر مجموعه صدر تامین در حال انجام است. عمده شرکت های تابعه تاصیکو، قدمتی بالای 20الی 30 سال دارند که تکنولوژی های‌شان بسیار قدیمی شده است و نیاز به بروزرسانی دارند. لذا در این مسیر و برای بهبود تولید، نیازمند همکاری بخش دانشگاهی و پژوهشی کشور هستیم.

نائب رییس هیات مدیره صدر فردا بومی سازی را ماموریت دیگر صدر فردا عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: بخش عمده‌ای از درآمد شرکت ها برای تامین قطعات و تجهیزات در قالب ارز از کشور خارج می شود. صدر فردا لیستی از قطعات و تجهیزات مورد نیاز را احصا کرده که اطلاعات آن در وب‌سایت شرکت موجود است . شما فارغ التحصیلان و دانشجویان  اگر ظرفیت بالقوه ای در این زمینه‌ها داشته باشید، صدر فردا حاضر است در آن سرمایه گذاری کند تا بتوانید این ظرفیت‌ها را به بالفعل  تبدیل کنید.

وی افزود: ماموریت دیگر صدر فردا که بسیار حائز اهمیت است و از دل این جلسه و ارتباطات آتی می‌توان موضوعاتی را احصا کرد، توسعه زنجیره ارزش است. همانطور که همه می‌دانید ایران جزء 10 کشور برتر معدنی در دنیا به لحاظ حجم ذخایر و تنوع ماده معدنی است اما متاسفانه به خاطر سیاست گذاری های نادرست که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده، از این پتانسیل خدادادی به درستی استفاده نشده است که یکی از دلایل این مشکل به ضعف ارتباط میان دانشگاه و صنعت باز می‌گردد.

کمالی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های شتاب‌دهنده صدر فردا تمرکز بر روی فلزات استراتژیک و عناصر نادر خاکی اعم از لیتیوم، نیکل، کبالت، منیزیوم، کربن و ... است که طی این سال‌ها کمتر به آنها پرداخته شده است. صدرفردا آمادگی دارد تا بر روی ایده‌های نوآورانه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در زمینه زنجیره ارزش سرمایه گذاری کند تا بتوانیم ایده‌ها را به کسب و کارهای مولد تبدیل کنیم.

مدیرعامل صدر فردا در پایان خاطرنشان ساخت: پیشنهاد می‌کنم اگر قرار است سرفصل تحقیقاتی یا موضوع پایان نامه ای در دانشگاه تعریف شود، بهتر است بر روی نیازهای صنعت باشد. ما دست یاری خود را به سمت جامعه دانشگاهی می‌آوریم و امیدواریم دست یاری ما با همکاری شما عزیزان تبدیل به همکاری‌های بلند مدت شود و بتوانیم از ظرفیت دانشگاهی استفاده کنیم.


چاپ